Moje rady a tipy k blogovaniu ? 2 #Spolupráce

Ahojte! Dnešný článok bude po dlhom čase pokračovanie série Moje rady a tipy k blogovaniu part 2. V dnešnom článku by som s vami chcela preb...

Ahojte! Dnešný článok bude po dlhom čase pokračovanie série Moje rady a tipy k blogovaniu part 2. V dnešnom článku by som s vami chcela prebrať spolupráce, pretože si myslím ,že to je téma ktorá sa s blogovaním spája asi najviac. 




Začala by som tým ,že nemôžete očakávať ,že sa vám budú hrnúť spolupráce od značiek, keď máte možno 20 sledovateľov a nemáte ešte ani 5000 pozretí na blogu. Značka vás nemá odkiaľ poznať. 

Nehovorím ,že človek ktorý má menej odoberateľov a pozretí na blogu nemôže s nikým spolupracovať, ja len hovorím ,že v tomto prípade musíte osloviť značku vy. 

Keď idete oslovovať značku o spoluprácu mali by ste jej poskytnúť základné informácie o vašom blogu, koľko blogujete, akú sledovanosť má váš blog za deň, za mesiac, koľko ľudí vás sleduje. 

Ak bude značka s vašim článkom spokojná, a bude sa im páčiť, určite s vami zostane v kontakte aj naďalej, čo je pre vás len a len dobré! 




Keď už budete mať nejaké skúsenosti so spoluprácami a váš blog bude na dobrej úrovni, začnú sa vám ozývať ponuky o spolupráce samé. Nečakajte ale ,že sa značkám budú páčiť vaše články (ony ich totižto ani nečítajú (česť výnimkám)) skôr sa budú pozerať len na čísla (odoberatelia, sledovanosť) a samozrejme ich môžete zaujať dizajnom. 

Najhoršie je, keď je blog iba o spoluprácach a každý jeden článok je len recenzia. Nikoho to nebaví čítať.

Najlepšie bude ak budete rôznorodý a budete na blog písať články ktoré vyhovujú vám, samozrejme, ale by ste mali brať ohľad aj na vašich čitateľov. 

Neprijímajte každú spoluprácu. Samozrejme, keď vám prvý krát príde ponuka (je to radosť, poznám to), ale ja sama som prvú ponuku odmietla, čo bolo dobré rozhodnutie a neľutujem ho, samozrejme ponúk vám bude chodiť stále viac a viac a vy si začnete vyberať. 

Nikdy neprijmite ponuky ako : Ahoj, našli sme ťa na internete  a veľmi sa nám zapáčil tvoj blog, veľmi radi by sme s tebou uzatvorili spoluprácu, pošleme ti naše výrobky na testovanie a od teba budeme čakať priaznivé recenzie bez kritiky. Odmietnite! 

Ak chcete aby s vami značka spolupracovala aj naďalej, snažte sa aby boli kvalitné fotky, a samozrejme aj samotný text. Splňte ich požiadavky (napr. že článok má mať nad 500 slov, alebo že má mať dva linky). 




A aby ste nepočuli len môj názor na spolupráce, tak som oslovila pár bloggeriek a dala im tieto otázky : 
1. po koľkých mesiacoch (existencie blogu) si získala prvú spoluprácu?
2. O prvú spoluprácu si požiadala ty značku alebo značka teba?
3. Stalo sa ti už niekedy ,že by nejaká značka od teba chcela len a len priaznivé recenize? 
4. Čo by si odkázala bloggerkám ktoré ešte s nikým nespolupracovali?

Lucy Enne
Blog : http://withthecharm.blogspot.cz/
1. Bylo to zhruba po 5 měsících od vzniku blogu. Spolupráci jsem ale nepřijala, protože se nabízený produkt vůbec netýkal mého blogu.
2. Jak vyplývá z odpovědi na první otázku, značka oslovila mě.
3. Ne, nikdy se mi to nestalo
4. Asi aby nekývly na každou spolupráci. Měly by ten blog dělat pro radost a mít svou cenu

Victoria Parker
Blog : http://worldbyvikk.blogspot.sk/
1. Keď som s blogom začínala som ani nevedela, že niečo také existuje, takže až po dvoch mesiacoch.
2. Ja značku, chcela som to vyskúšať.
3.Zatiaľ nie
4.Ak majú "mladší " blog nech ešte chvíľu počkajú. S blogovaním by nemali začínať len kvôli spoluprácam.

Jana Neznáma
Blog : http://janesworldblog.blogspot.sk/
1. Moja prvá spolupráca bola hneď po mesiaci od založenie blogu. Pamätám si, že som bola vtedy neskutočne šťastná. Keď sa na to spätne pozriem, mala som šťastie, pretože mesiac je fakt málo.
2. O prvú spoluprácu som požiadala ja.
3. Tento prípad sa mi zatiaľ ešte nestal a ak sa mi stane, určite s takou spoluprácou nebudem súhlasiť.
4. Odkázala by som im, nech si spoluprácu dobre premyslia a neskáču hneď za každou príležitosťou. A nech si užijú ten pocit, keď im príde prvá spolupráca.

Simona Kselíková
Blog : https://kabelkyodhrabenky.wordpress.com/
1. Blog fungoval již dlouhou dobu, ale já jsem dostala nabídku administrátora teprve před měsícem. Nabídka přišla zhruba po týdnu.
2. Požádala mě značka.
3. To se mi naštěstí nestalo a rozhodně nebudu lhát, takže pokud by se mi něco nelíbilo, tak to nebudu prezentovat kladně. Značka si musí uvědomit, že pokud po někom vymáhá pouze kladné recenze, někde se to projeví. Až si lidé jejich výrobky koupí, může se to projevit na jejich nekvalitě- a pak už nikdo nakupovat nebude.


4.Řekla bych jim jedno pořekadlo- Trpělivost přináší růže. Vyčkávejte a snažte se být co nejlepší. Pak se na Vás usměje štěstí. A pokud byste byli opravdu nedočkavé, požádejte o spolupráci jako první! Za zeptání nic nedáte. Hodně štěstí!


Ja dúfam ,že vám niečo z toho pomohlo a ,že sa vám článok páčil! Post z Prahy a haul netuším kedy výndu, ale stay tuned! 




You Might Also Like

9 komentárov

  1. Super článek, přesně tak nějak by to mělo být, s předchozím blogem jsme měli super spolupráce asi po měsíci, kdy náš blog slavil asi padesát tisíc zhlédnutí, teď ale se spoluprácemi nikam nespěchám, požádala jsem o jednu a to spíš, když by to vyšlo skočím radostí do stropu, ale blog kvůli spolupracím rozhodně nedělám, mám to jako prostor, kde se vypsat. :)

    http://celbova.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne si to vystihla, mňa tiež väčšinou kontaktujú značky samé, jednu som kontaktovala ja, ale prevažnú väčšinu ponúk som dostala od firiem. Niekoľko spolupráci som už aj odmietla, pretože testovať vzorky ma fakt nebaví a dobre som spravila, no ten tón, akým mi potom na moje odmietnutie odpísala firma ma len utvrdil v tom, že neprijať túto ponuku bol správny ťah. Ja si myslím, že spolupráca skôr či neskôr príde sama, určite sa netreba náhliť. Ja som však tajne dúfala, že firmy aj čítajú obsah recenzií, ale evidentne asi nie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi dobrý článok :) Nemám rada, keď niekto bloguje kvôli spoluprácam :/
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super článek, myslím, že hodně začínajícím bloggerkám může pomoct :). Já osobně s žádnou spoluprácí zkušenost zatím nemám, ale ani mi to nijak nevadí - spolupráce rozhodně nebyla důvod, proč jsem blog zakládala :)).


    http://www.coolour-life.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. pekný článok, určite pomôže a inšpiruje :) a super fotky
    theVandasdiary

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Fakt super článok! :-)

    suesanqa7.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pekný článok, naozaj nápomocný. Môj blog je to najlepšie, čo doň môžem dať, avšak nad spoluprácami nerozmýšľam. A pravdupovediac, keďže sa nepochybujem v beauty sfére,pochybujem, že ba práve mňa niekto oslovil kvôli spolupráci, avšak je fajn, že takéto veci fungujú a posúvajú blogerov ďalej. http://justaddcourage.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já myslím, že jsi to napsala skvěle! :)

    OdpovedaťOdstrániť

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network